1. A tevékenységek eszközként kezelése
Olyan sikerélményeken alapuló, önkéntességre épülő, változatos, gazdag tevékenységi formákat kínálunk, gyermekeinknek melyek elősegítik személyiségük, képességeik fejlettségi szinthez igazodó fejlődését. Ezért a tevékenységeket- mint eszközt-használjuk a képességfejlesztés során.
2. A képességek egyforma súllyal történő kezelése
A személyiségük, képességeik feltárásánál 5 területet tartunk fontosnak, melyek számunkra egyenrangú szerepet töltenek be.
Így az 5 fő képességterület s az egyes képességeket alkotó részképességek során egyre hatékonyabban rajzolódik ki előttünk a gyermek egész személyisége.
3. Folyamatosság, kötetlenség
Valljuk a játék elsődlegességét, ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy a játék folyamatos legyen és vele párhuzamosan, a napirend rugalmas keretei által megengedett időpontban és ideig történjen más tevékenység bonyolítása. A gyermekek az általuk igényelt térben és időben tevékenykedhetnek, így minden különösebb zavaró tényező nélkül fejlődnek érzelmi-akarati és szociális képességeik.
A gyermekeket nem kötelezzük, nem erőltetjük semmire, nem tanítjuk be, részvételük önkéntes a kötetlenül szervezett tevékenységekben.
4. Szenzitív időszak, egyéni szükséglet, érdeklődés figyelembe vétele
Az egyes képességek, funkciók bizonyos életkori szakaszban fejlődnek, fejleszthetőek a legjobban, ezért kihasználjuk az ún. „szenzitív időszakot” amikor a gyermek érzékenysége révén bizonyos képességek, részképességek fejlesztése a legoptimálisabb.
5. Reális sikerélmény biztosítása, pozitív értékelés alkalmazása
Biztosítjuk gyermekeinknek a tevékenységekben a többszöri sikerélmény átélését- a hibázás lehetőségét sem kizárva tudja a gyermek, hogy mindig van esély próbálkozni és javítani- így bízik önmagában, mert az adott tevékenységben sikeres lesz. Ennek során nő önbizalma, pozitív énképe, reális önértékelése és megteremtődik belső harmóniája.
6. Egyéni, mikrocsoportos foglalkoztatási forma
A spontán és szervezett tevékenységek egyéni vagy mikrocsoportos formában, önkéntességre épülve zajlanak. Az egyéni foglalkozás esetén lehetőség szerint egyénre szabottan, képességszinthez igazítottan adjuk a feladatot. A mikrocsoportos foglalkoztatási formában azonos képességű gyerekekkel foglalkozunk, akik ugyanazokat a feladatokat és tevékenységeket végzik.
7. Együttnevelés a szülővel
Valljuk a családi nevelés elsődlegességét, így a gyermek fejlődését szolgálva folytatjuk s kiegészítjük a családi nevelést. Szerepeltetés helyett változatos, a szülőkkel közösen szervezett tevékenységek színesítik az óvodai életet.
8. Speciális képességfejlesztés
Olyan szervezett tevékenységek, melyek az egyes gyermekek képességeinek fejlettségi szintjéhez, érdeklődéséhez kapcsolódnak. Ezeket a napi felkészülés során a csoportba járó gyermekek aktuális fejlettségi szintje hívja életre.
4028-Debrecen, Kuruc utca 16-42.
+36 52 415-261
kuruc@ovoda.debrecen.hu
Az oldalt a Debszoftver.hu készítette