Programunk specifikumai

1. A tevékenységek eszközként kezelése

Olyan sikerélményeken alapuló, önkéntességre épülő, változatos, gazdag tevékenységi formákat kínálunk, gyermekeinknek melyek elősegítik személyiségük, képességeik fejlettségi szinthez igazodó fejlődését. Ezért a tevékenységeket- mint eszközt-használjuk a képességfejlesztés során.

2. A képességek egyforma súllyal történő kezelése

A személyiségük, képességeik feltárásánál 5 területet tartunk fontosnak, melyek számunkra egyenrangú szerepet töltenek be.

  • I.Testi érettség-Motoros képesség
  • II.Értelmi képesség
  • III.Érzemi-Akarati képesség
  • IV.Szociális képesség
  • V. Anyanyelvi képesség

Így az 5 fő képességterület s az egyes képességeket alkotó részképességek során egyre hatékonyabban rajzolódik ki előttünk a gyermek egész személyisége.

3. Folyamatosság, kötetlenség

Valljuk a játék elsődlegességét, ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy a játék folyamatos legyen és vele párhuzamosan, a napirend rugalmas keretei által megengedett időpontban és ideig történjen más tevékenység bonyolítása. A gyermekek az általuk igényelt térben és időben tevékenykedhetnek, így minden különösebb zavaró tényező nélkül fejlődnek érzelmi-akarati és szociális képességeik.

A gyermekeket nem kötelezzük, nem erőltetjük semmire, nem tanítjuk be, részvételük önkéntes a kötetlenül szervezett tevékenységekben.

4. Szenzitív időszak, egyéni szükséglet, érdeklődés figyelembe vétele

Az egyes képességek, funkciók bizonyos életkori szakaszban fejlődnek, fejleszthetőek a legjobban, ezért kihasználjuk az ún. „szenzitív időszakot” amikor a gyermek érzékenysége révén bizonyos képességek, részképességek fejlesztése a legoptimálisabb.

5. Reális sikerélmény biztosítása, pozitív értékelés alkalmazása

Biztosítjuk gyermekeinknek a tevékenységekben a többszöri sikerélmény átélését- a hibázás lehetőségét sem kizárva tudja a gyermek, hogy mindig van esély próbálkozni és javítani- így bízik önmagában, mert az adott tevékenységben sikeres lesz. Ennek során nő önbizalma, pozitív énképe, reális önértékelése és megteremtődik belső harmóniája.

6. Egyéni, mikrocsoportos foglalkoztatási forma

A spontán és szervezett tevékenységek egyéni vagy mikrocsoportos formában, önkéntességre épülve zajlanak. Az egyéni foglalkozás esetén lehetőség szerint egyénre szabottan, képességszinthez igazítottan adjuk a feladatot. A mikrocsoportos foglalkoztatási formában azonos képességű gyerekekkel foglalkozunk, akik ugyanazokat a feladatokat és tevékenységeket végzik.

7. Együttnevelés a szülővel

Valljuk a családi nevelés elsődlegességét, így a gyermek fejlődését szolgálva folytatjuk s kiegészítjük a családi nevelést. Szerepeltetés helyett változatos, a szülőkkel közösen szervezett tevékenységek színesítik az óvodai életet.

8. Speciális képességfejlesztés

Olyan szervezett tevékenységek, melyek az egyes gyermekek képességeinek fejlettségi szintjéhez, érdeklődéséhez kapcsolódnak. Ezeket a napi felkészülés során a csoportba járó gyermekek aktuális fejlettségi szintje hívja életre.

Lépjen velünk kapcsolatba elérhetőségeinken!

4028-Debrecen, Kuruc utca 16-42.
+36 52 415-261
kuruc@ovoda.debrecen.hu

Az oldalt a Debszoftver.hu készítette